Sunday, March 11, 2012

Tim Burton's Dark Shadows


Kisah Gothic seram berpusat pada kehidupan vampire Barnabas Collins dengan pelbagai raksasa, ahli-ahli sihir, werewolves dan hantu. Berdasarkan siri TV.

Dibintangi oleh Johnny Depp, Michelle Pfeiffer, Eva Green, Helena Bonham Carter dan Jonny Lee Miller.
Burton juga telah mengeluarkan satu sinopsis filem untuk mengisi rasa ingin tahu tentang filem yang akan ditayangkan 11 Mei nanti!


Sinopsis Dark Shadows:

Pada tahun 1752, Joshua dan Naomi Collins, dengan Barnabas anak muda, belayar dari Liverpool, England untuk memulakan hidup baru di Amerika. Namun lautan yang luas masih tidak cukup untuk melarikan diri dari sumpahan misteri yang telah melanda keluarga mereka. Dua dekad lulus dan Barnabas (Johnny Depp) punya segalanya - atau sekurang-kurangnya bandar Collinsport, Maine. Tuan Collinwood Manor, Barnabas seorang yang kaya, berkuasa dan juga playboy ... sehingga dia membuat kesilapan erobek hati Angelique Bouchard (Eva Green).


Seorang ahli sihir, Angelique mengubah nasibnya kepada yang lebih teruk dari kematian : bertukar menjadi vampire, dan kemudian menanamnya hidup-hidup. Dua abad kemudian, Barnabas secara tidak sengaja dibebaskan dari kuburnya dan muncul ke dalam dunia yang berubah tahun 1972. Beliau kembali ke Collinwood Manor dan mendapati bahawa harta pusaka beliau telah musnah.


Keluarga Collins tetap berfungsi namun setiap seorang melindungi rahsia gelap mereka sendiri. Ketua keluarga Elizabeth Collins Stoddard (Michelle Pfeiffer) telah memanggil pakar psikatri Dr. Julia Hoffman (Helena Bonham Carter), untuk membantu dengan masalah keluarganya. Yang tinggal di rumah itu termasuklah Roger Collins, (Jonny Lee Miller), Carolyn Stoddard (Chloe Moretz); dan dewasa sebelum waktunya Roger anak lelaki berusia 10 tahun, David Collins (Gulliver McGrath). Misteri keluarga ini tersebar keluar melalui penjaga Loomis Willie yang dimainkan oleh Jackie Earle Haley, dan pengasuh baru Daud, Victoria Winters, yang dimainkan oleh Bella Heathcote.


Dalam satu temu bual lanjutan dengan MTV, Burton bercakap tentang tone yang cuba di rakam dalam Dark Shadows:

"Ia akan mempunyai vibe yang pelik. Dan ia bukan sesuatu yang semua orang tahu. Anda cuba untuk melakukan satu soap opera yang pelik ... Ada beberapa pelakon yang tahu mengenainya. Yang lain tidak, tetapi mereka cuba bermain dengan semangat pelik Dark Shadows. Ia sukar diterjemahkan dengan kata-kata kerana ia pelik dan kelakar kerana ia buka sesuatu yang lucu. Kami terpaksa mendalami dan melauinya sendiri untuk mencari ‘tone’ ini.

Pengarah mendedahkan bahawa disebabkan pelakon tiba pada masa yang berlainan, tidak ada peluang berlatih untuk mendapatkan ‘vibe’ yang betul. Walau bagaimanapun, beberapa hari sebelum penggambaran Burton mengumpulkan seluruh pelakon bersama-sama untuk mengambil semacam "potret keluarga" dan dia berkata bahawa ia membantu untuk ‘set the tone right’

Pengarah : Tim Burton
Penulis : Dan Curtis (characters), Seth Grahame-Smith (screenplay)
Pelakon : Johnny Depp, Michelle Pfeiffer and Eva Green

No comments:

Post a Comment

Paling Popular