Sunday, April 22, 2012

GUBA - Bintang Baru Menyinar


Guba atau Gabriel Robert Rawantas ialah seorang penyanyi baru Laguna Music berasal dari Sabah. July tahun lepas beliau telah menerbitkan single pertama beliau berjudul "You're So Fine" feat Yuna, sebuah lagu 'smooth melodic' yang cukup memukau dan mendamikan jiwa.






Guba telah menulis dan menyanyi sejak 13 tahun lepas tetapi hanya untuk diri beliau sendiri. Menyifatkan muzik sebagai Alternatif Rakyat, beliau kemudian terbang ke Kuala Lumpur setalah mendapat pekerjaan dan merekodkan lagu-lagu yang beliau tulis di Greenhouse Studio di Ampang.

Beliau kemudiannya di sambar oleh pengasas Laguna Music setelah mendapati lagu-lagu beliau cukup tersendiri dan amat sukar mencari bakat sehebat Guba masakini. Antara single Guba yang lain ialah Sunday Morning dan You & Me.


Untuk album sulungnya , Laguna Muzik menarik bersama pasukan pemuzik dan kolaborator yang dicemburui oleh mana-mana pemuzik yang semakin meningkat, dengan orang-orang seperti frontman SevenCollar T-shirt dan gitar Saiful Ridzuan dan Jeffrey Little dari Prana mengetuai pasukan itu sebagai penerbit.

Nampaknya semua semak samun telah dimusnahkan oleh Laguna dan jalan untuk Guba telah terbentang luas. Apa yang anda perlu lakukan hanyalah untuk mengambil jemputan terbuka yang akan digerakkan oleh muziknya.

gambar - Guba FB

No comments:

Post a Comment

Paling Popular